Neked is mondták már, hogy "Könnyű Neked, mert..." ?

 

iceberg-404966_1920.jpg

Régóta szembejön velem ez a téma mind coaching, mind személyes megéléseim során. A napokban a vizes világbajnokság kapcsán többször is belefutottam Benedek Tibor vízilabdázó rendkívül inspiráló gondolataiba, melynek hatására ismét elgondolkodtam a témán. Számtalan alkalommal hallani ehhez hasonló mondatokat, illetve hányszor ítélkeznek emberek mások felett, hogy bezzeg neki könnyű, hiszen…..Holott a felszín mögötti dolgok a kívülálló számára láthatatlanok és a felszín sokszor megtévesztő. Olyan könnyű felmenteni magunkat azzal a mondattal, hogy én ehhez nem értek, ebben nem vagyok jó. Biztosan így van ez? Ha még nem olvastad ezeket a gondolatokat, itt az ideje. :-) Íme Benedek Tibor gondolatai:

“Sosem volt különösen jó labdaérzékem, sosem fociztam, kosaraztam jól, nem dobtam különlegesen nagyot a labdával, és ma már ennél is kisebbet dobok. Nem vagyok kifejezetten sem erős, sem okos, nem úszok túlságosan jól, a vízfekvésem teljesen átlagos. Gyerekkoromban tizenegyszer szúrták fel a fülemet, ugyanennyiszer tiltott el az orvos az uszodától. Magasságomat nézve ma már kicsinek számítok a csapattársaim között, súlyra viszont 15 éve elértem a 100 kilót. Szépen beszélni talán sosem tudtam, középiskolai eredményeim közepesek voltak, sosem gondoltam, hogy a mondataim hatással lehetnek másokra. A katonaságtól gerincsérv miatt felmentést kaptam, azóta már a nyakamban is van két porckorongsérv, 16 éve csuklószorítóval játszok, képtelen vagyok a kézfejemre támaszkodni. Először 2005-ben voltak problémáim a szívemmel, amik 2009-ben megismétlődtek. Mégis, ha legvégül össze kellene foglalnom a sikereim okát, csak annyit mondanék, hogy mindig én akartam jobban. Ez az én tehetségem.”

Neked mik azok az erősségeid, melyekre építkezhetsz?

Érdemes leülni és elgondolkodni rajta időről időre, mert mindenkiben ott lapulnak a szükséges erőforrások a céljaik eléréséhez „csak” mozgósítani kell őket. A coaching ülések egyik legnagyszerűbb hozománya, hogy segít megtalálni és a lehető leghatékonyabban alkalmazni az éppen aktuálisan szükséges erőforrásokat. Próbáltad már? Ha még nem, akkor itt az ideje! :-) Addig is első lépésben legyél saját magad coach-a és tedd fel magadnak a kérdést, vajon mik azok a tulajdonságaid, melyekre mint erősségeidre tekinthetsz és támaszkodhatsz. Írd is le őket egy papírra és tedd ki olyan helyre, ahol gyakran láthatod és bővítheted is a listád! Ugye mennyi mindenben vagy Te is tehetséges? :-)

superman.jpg

 

 

 

Szeretnék időt nyerni, kérem az 5 tippből álló listát